Tuesday, December 23, 2008

KeMbali KepaDa FitRaH




Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah.. aku rafatkan setinggi syukur pada Allah, kerana di beri kelapangan masa untuk menulis sedikit sebanyak untuk perkongsian ilmu bersaMa..
sudah terlalu lame aku tidak menulis.. akhirnya aku mendapat "seMaNgat Baru" untuk keMbali ke pentas penulisan atas dorongan dan semangat dari sahabat-sahabat seperjuangan...

"Sesungguhnya, kami telah meNgemukakan aManaH kepada Langit, BuMi dan GuNung GaNang tetapi Mereka eNggan MeMikuLnYa daN merasa Berat deNgannya.. SeBalikNya ia dipikul oleh maNusia (Insan).. sesungguhNya, mereka amat zalim lagi zahil"
(Al-Ahzab, 72)

Hari-hari berlalu.. kita semakin hari semakin di uji dengan kesibukan.. sehinggakan, apa yang di anugerahkan Allah, tidak lagi di maNfaatkan.. Jika sebelum iNi, istilah Istiqamah itu menjadi sebutan.. Tapi hari iNi alasan dan dolak dalih di dahulukan..

Memang tidak di nafikan.. ramai di antara kita, hari iNi sudah mempunyai kerjaya yang baik.. mampu untuk berdikari seNdiri daN boleh hidup tanpa nasihat orang lain..
Mereka sebeNarnya lupa.. kemaNisan dalam BerjaMaah lebih indah dari segalanya.. atau mungkin.. mereka sebelum iNi haNya berjuang dalam 'main-main'..

Ingat!!
Islam itu boleh di rosakkan oleh dua golongan manusia.. iaitu :-
- Golongan Yang jahil dan tidak mahu untuk belajar
- Golongan yang berilmu, tapi tidak aDa sifat tawaduk pada diri.

Jika kita sama-sama melihat kePada perkembaNgan politik semasa hari iNi..
kita sebenarnya sudah hampir kePaDa keMenangan.. tp adakah kita turut serta sebagai orang yang membantu ke arah keMenangan atau kita haNya meNunggu dan keMudiannya menumpaNg kegembiraanya yaNg di raikan..

KepaDa seluruh sahabat-sahabat ku yaNg masih bermain seperti kanak-kaNak kecil yaNg tidak tahu apa-apa.. keMbalilah perkuatkan tarbiah diri.. Gerakkan seluruh keMampuan yaNg aDa.. SuMbanglah seGala aPa yang kaMu mampu.. supaya, kemanisan yang pernah di Rasai daHulu, dapat di rasai seMula kearah meNuju keMenagan bersaMa..

Allahuakhbar! =)

No comments: