Sunday, May 24, 2009

PrograM Cuti SekolaH

Assalamuailaikum.... Pertamanya saya mengucapkan selamat bercuti kepada seluruh sahabat-sahabat yang sedang bercuti semester dan tahniah kepada sahabat-sahabat yang baru sahaja tamat pengajian... semoga kalian gembira disamping keluarga tercinta.. Tidak lama lagi, cuti sekolah pula akan menjelma.. Hurm.. Tentu sekali,setiap keluarga akan memanfaatkan sebaik-baiknya percutian ini untuk mengembirakan hati anak-anak dirumah..

Dikala musim cuti tiba, saya yakin.. tentu sekali kalian sudah pun merancang untuk melakukan pelbagai aktiviti... ada yang akan pergi bercuti keluar negara, ada yang akan balik kampung dan ada yang akan pergi berkelah serta melakukan bermacam-macam lagi bentuk aktiviti percutian...

Tapi bagi mereka yang tidak tahu untuk berbuat apa-apa atau sedang berfikir untuk beraktiviti....... JoM Bersama Kami di Akademi Ar-Rasyidin!!!

Dimusim cuti ini.. Pihak kami ada menyediakan pelbagai program-program menarik berbentuk ilmiah dan sesuai disertai oleh pelbagai peringkat usia terutama remaja sekolah.. Antaranya ialah: kursus toharah & Amali Solat, Kurusu Imam Muda, Kursus Pengurusan Organisasi dan Seminar Motivasi...

1. Kursus Toharah & Amali Solat (2 Jun 2009)


Kursus ini adalah untuk remaja lelaki & perempuan 15 tahun dan keatas sahaja.

Dalam kursus ini, pelajar-pelajar akan didedahkan dengan peri pentingnya menjaga kebersihan dan menjaga solat serta mempelajari kaedah-kaedah kesempurnaan solat mengikut sifat solat Rasulullah.




2. Kursus Imam Muda (4 Jun 2009 )

Kursus ini disediakan untuk remaja lelaki 12 tahun dan keatas sahaja.
Peserta akan didedahkan dengan kaedah-kaedah untuk menjadi seorang imam yang tertib disamping mendidik peserta kearah menjadi pemimpin dalam bermasyarakat dan memupuk budaya mencintai ilmu dikalangan anak-anak muda hari ini.



3. Kursus Pengurusan Organisasi (10 Jun 2009 )

Terbuka Kepada Pelajar-pelajar Sekolah Dan IPT.

Peserta akan didedahkan dengan tatacara pengurusan dalam berorganisasi, tatacara penyediaan kertas kerja dan surat menyurat disamping dapat mempelajari kaedah bagi memupuk budaya kerjasama dalam berkumpulan.



4. Seminar Motivasi (13 Jun 2009 )


Terbuka kepada semua Pelajar-pelajar sekolah.

Peserta akan dapat mengikuti modul-modul motivasi yang menarik disamping dapat menyedari akan kepentingan menuntut ilmu dan mengaplikasikan ilmu dalam kehidupan seharian.
Seminar ini juga sesuai untuk pelajar-pelajar yang bermasalah dalam belajar dan bermasalah dalam mengikut kata ibubapa dan guru.. =)

Kepada mereka yang bercuti..... Sertailah kami!!


Setiap Aktiviti diatas bermula pada jam 08.00 pagi sehingga jam 5.00 petang..
Setiap penyertaan bagi setiap satu aktiviti hanya perlu membayar RM25 ringgit sahaja.
Makan tengahari disediakan...
Sijil akan diberikan untuk setiap penyertaan...


Huhu... Menarik dan Jangan tunggu lagi...

Hubungi kami di alamat :
Akademi Ar Rasyidin Ent.
B 632, Tkt 1, Taman Bandar Emas,Jln Beserah,25300 Kuantan Pahang
(Sebelah Tunas Manja Beserah)
Asyraf - 019-9978427
farid - 0199245739

Tarikh tutup Penyertaan adalah pada 29/05/2009.. Sebarkan!!

"Bersiap Menuju Kemenangan"
Allahuakhbar!!

No comments: